fbpx
Skip to main content

FAQ

HVAD HVIS MIN TUR IKKE KAN GENNEMFØRES PGA. RESTRIKTIONER?

Hvis din ferie-kursus-rejse ikke kan gennemføres pga. officielle restriktioner, vil rejsen blive annulleret.

Vi forsøger dog altid, om det er muligt at omlægge turprogrammet, således at rejsen vil kunne gennemføres alligevel. I de tilfælde, hvor vi lykkes med en sådan plan B, så vil vi altid kontakte dig først for at høre, om du er interesseret i at gennemføre ferie-kursus-rejsen med det ændrede program eller om du foretrække at få din indbetaling retur. 

HVOR SER JEG OM DER ER LEDIGE PLADSER?
  • Vores system nedskriver løbende antallet af ledige pladser. Derfor kan du kun købe de rejser eller værelsestyper som ikke er udsolgt.
  • Den samme destination har ofte flere afrejsedage, forskellige afrejse lufthavne, være generelle rejser eller specifikke solo-rejser. 
  • Derfor ser du bedst, om der er ledige pladser, enten i kursuskalenderen, som vi løbende opdaterer eller ved af følge nedenstående tre hurtige steps:
  • 1-2-3 hurtige steps  – er der ledige pladser?

1. På vores webside vælger du, under alle kurser, den ferie-kursus-rejse, som du ønsker at kende status på. (Kilk ind på rejsen)

2. Derefter vælger du afrejse dato i bestillingsformularen til højre på websiden.

3. Når afrejsedato er valgt, vises under rejsens titel om der er ledige pladser på den konkrete afrejsedag.

HVORDAN BESTILLER JEG EN FERIE-KURSUS-REJSE?

På vores oversigt over destinationer kan du se de forskellige ferie kursus rejser. Når du har besluttet dig for en konkret rejse plus har valgt afrejse dato i bestillingsformularen til højre på websiden, så kan du udfylde felterne i bestillingsformularen for op til 2 deltagere.

VI ER 4 DER ØNSKER AT REJSE SAMMEN – HVORDAN BESTILLER VI?

Vores bestillingsformular kan håndtere op til 2 rejsende per gang. I langt de fleste tilfælde løses dette ved at I blot bestiller i to omgange. Bemærk dog, at hvis rejsen er markeret med ”få ledige pladser”, så er det er god ide at ringe til os +45 61101067og lige aftale nærmere.

HVAD SKER DER, NÅR JEG HAR BOOKET EN TUR?

Din tilmelding bekræftet i det øjeblik, at du gennemfører bookingen.  Via flow på websiden kommer du frem til “Kassen”, hvor vi takker for din bestilling.

Næste step er at du modtager en bekræftelse på din bestilling på den af dig oplyste e-mail adresse – husk evt. også at checke din spamfilter/folder for uønsket e-mail.

Depositum opkræves til betaling inden for 8 dage, mens restbetalingen forfalder senest 90 dage før afrejse.

HVORNÅR OG HVORDAN SKAL JEG BETALE TUREN?

Du betaler via bankoverførsel – husk at notere faktura-nummer i din indbetaling via netbank.

Depositum opkræves til betaling inden for 8 dage, mens restbetalingen forfalder senest 90 dage før afrejse.

Se iøvrige vores Rejsebetingelser.

KAN JEG TAGE MIT KÆLEDYR MED PÅ TUR?

Nej, på nuværende tidspunkt har vi desværre ingen ferie-kursus-rejser, hvor det er muligt at medtage dyr.

JEG ER P.T. I BEHANDLIG FOR ALVORLIG SYGDOM, KAN JEG DELTAGE I JERES REJSER?

Her svaret ja, betinget af, at din rejseforsikring kan godkende, at du rejser på det givne tidspunkt samt af, at du (evt. i samarbejde med din rejsepartner) er selvhjulpen i forhold til trapper, kufferter etc.  

Vi har plads og hjerterum til alle. Og vi ser positivt på at du vælger at rejse med, også selvom der måske er aktiviteter, som du vælger at undlade at deltage i.

Bemærk at i forhold til aktiviteterne, så tilbydes der fuldt program til alle kursister. Det er således ikke muligt at få dele af rejsens pris refunderet i forhold til aktiviteter, som den enkelte ikke deltager i. Programmet er tilpasset personer i alm. rimelig fysisk form med en ganghastighed på minumum 4 km i time, ligesom der vil være stier, trapper og lettere uvejsomt terræn. (I programmet og bemærkningerne for den konkrete rejse, kan du læse om sværhedsgrad og påkrævede forudsætninger)

Vi opfordrer til, at du selv – evt. i dialog med rejselederen – vurderer, om der er aktiviteter, der vil være for krævende for dig at deltage i. (Vi tilbyder ikke alternativt program, og håber meget at du i denne ånd er indstillet på blot selv at finde god anvendelse af din tid, mens aktiviteten pågår).

HVORDAN OG HVORNÅR MODTAGER JEG MINE REJSEDOKUMENTER?
  • Rejsedokumenter fremsendes pr. mail (ca. 10 dage før afrejsedagen). (Check også din spam folder og ring til os (+45 61101067) hvis du ikke 8 dage før har modtaget dine rejsedokumenter)
  • Det er rejsebestillers ansvar at materialet deles med evt. medrejsende.
KAN JEG TILMELDE MIG EN TUR ALENE – VIL DER VÆRE ANDRE DER REJSER ALENE?

Vi har en del, der rejser alene og på vores grupperejser spiser vi f.eks. normalt i fællesskab. Bemærk også at vi har en del specifikke Solo-rejser, hvis du foretrækker at være i selskab med andre der rejser alene.

I forhold til måltider der er inkluderede i programmet, der vil din rejseleder som oftes sikre et bord og et tidsvindue, hvor de der ønkser at spise i fællesskab indtager måltiderne sammen med rejselederen. De, der ønsker at spise alene eller på værelset er velkommen til det. 

JEG REJSER ALENE – KAN JEG VÆLGE AT DELE DOBBELTVÆRELSE MED EN AF SAMME KØN SOM OGSÅ REJSER ALENE?

Ja, vi er gerne behjælpelige med dette, når det er muligt.

Rent praktisk bedes du tilmelde dig med tillæg for enkeltværelse og så i “bemærkninger til min ordre” (eller via kontaktformularen), skrive til os, at du, hvis det er muligt, ønsker at dele værelse med en af samme køn.

Vi vil så se på de indkomne ønsker og hvis det er muligt, så vil vi returnere det indbetalte tillæg til jer begge.

Vi har også rejser, hvor deleværelser (samme køn) kan bestilles direkte i bestillingsformularen.

Normalt er deleværelser en rigtig god løsning for begge parter.

Bemærk, at hvis I før eller under selve opholdet alligevel ikke ønsker at dele værelse, så kan vi ikke love at en løsnings kan findes.

En evt. løsning vil være belagt administrationsgebyr til jer begge oveni evt. meromkostninger – desuden vil en løsning være betinget af  kursus-hotellet. Afregning af meromkostninger vil skulle ske ske kontant i lokal valuta direkte til vores guide på kursus-hotellet (og en evt. løsning vil være betinget af, at der er ledige værelser på hotellet) samt at den kan komme i stand uden væsentligt tidsforbrug.

SKAL JEG HAVE EN FORSIKRING?

Ja, vi anbefaler klart, at du sikrer dig, at du har passende forsikringer på plads i god tid inden din afrejse.

Et godt tip er at du lige gennemgår de forsikringer, du måske allerede har? Husk at gøre det  i god tid inden din ferie-kursus-rejses start, så du sikrer dig at du når at få den dækning, du ønsker inde afrejse.

Det er ikke muligt at tegne dine forsikringer gennem Lemon Tours og vurderer du, at du har brug for rådgivning om dine forsikringer, bedes du derfor selv henvende dig direkte til et forsikringsselskab. 

Der er to typer af forsikringer som vi anbefaler, at du sikrer dig, at du har:

  • En afbestillingsforsikring dækker indtil din turstartog træder i kraft, hvis du er nødt til at afmelde din tur i tilfælde af sygdom og lign. før turstart. Dit forsikringsselskab vil da refundere det beløb, du har betalt for din tur. En afbestillingsforsikring kan med fordel tegnes allerede, når man bestiller rejsen. 
    • Vi anbefaler, at du tegner en afbestillingsforsikring i tilfælde af, at du bliver syg og må annullere din tur.

  • En rejseforsikring dækker mens du er afsted på tur. Du kan tegne forskellige dækninger f.eks. lægebehandling, ulykke og hjemtransport mm. Du kan også tegne forsikringer, der dækker tyveri, skade på bagage mm.
    • Vi anbefaler, at du er opmærksom på, at når du er på ferierejse i Europa skal du medbringe det blå EU-sygesikringskort (bestilles hos hjemkommune eller på www.borger.dk). Det blå EU-sygesikringskort giver dig ret til nødvendig sygehjælp og sidestiller dig med borgere i det EU/EØS-land, som du rejser i og dækker sygdomsbehandling på offentlige hospitaler og klinikker. Vær opmærksom på, at der i nogle EU/EØS-lande er en egenbetaling, som du selv skal stå for – medmindre du har tegnet en rejseforsikring. Du bør tegne en rejseforsikring, så du kan blive hjemtransporteret til Danmark, i tilfælde af, at du ikke kan benytte din sædvanlige hjemrejsebillet pga. opstået sygdom.